+420 739 657 624 | mezihorak@silponix.cz

All Posts

Vojtěch Mudrák – navigátor v RALLY

Jak se jmenuješ a kdy jsi se začal zajímat o závodní auta?

Ahoj, jmenuji se Vojtěch Mudrák. O závody (rally) se zajímám už pár let. Můj první závod jako dívák byl tuším v roce 2001 a to Barum Czech Rally Zlín. Tam to myslím u mě všechno začalo. V roce 2012 jsem dostal nabídku od mého dobrého kamaráda Radima Drgy, kterému jsem měl možnost dělat spolujezdce.

Proč sis vybral zrovna sedačku spolujezdce a co tě na navigování nejvíce baví?

Jak už jsem psal, bylo to v roku 2012 kdy jsem dostal nabídku od Radima Drgi… Od té doby se tomu věnuji, a nějak mi práce spolujezdce přirostla k srdci. 

Jak se jmenuje tvůj stálý hlavní řidič a jakým autem jezdíte?

Můj stálý řidič je Tomáš Vyvlečka. Startujeme s Hondou civic VTi.

Jaké myšlenky se ti promítají hlavou, když stojíš na startu v ostrém závodu?

To je dobrá otázka (smích). Nikdy jsem nad tím ani nepřemýšlel, co se mi honí hlavou.  No, určitě se snažím co nejvíce se soustředit a dát se do takého závodního režimu a vydat ze sebe co nejvíc.

Jaký je tvůj životní sen v oblasti závodů?

Můj dětský sen byl vždycky startovat na Barum Czech Rally Zlín, a to se mi podařilo už několikrát. Můžu říct, že si plním svůj dětský sen…

Máš kolem sebe lidi, kteří tě v závodech podporují a chtěl by jsi jim třeba za něco poděkovat?

Těch lidí je hodně co mě v rally podporují. Určitě bych chtěl poděkovat mé rodině, kamarádům a všem, kteří nám fandí!

Jaké máš plány v oblasti rallysportu do budoucna? Neplánuješ si někdy sednout na sedačku řidiče?

Plány do budoucna jsou takové, že se chci nadále věnovat navigování a celkově se zajímat o tento krásný sport.

Určitě jsou tam ty plány, že bych se posadil na sedačku řidiče. Ten plán byl už minulý rok, kdy jsme s bráchou chtěli startovat na Mikulášské rally ve Slušovicích. Ale nějak z toho padlo. Uvidíme, co bude dál.

1. Rallye Kroměříž

1. Rallye Kroměříž

Jak už vyplývá z názvu, 7.9.2019 se konal první ročník této soutěže. Bohužel počasí bylo deštivé, tratě uklouzané, ale naštěstí obě dvě posádky z našeho týmu dovezli auta i sebe v pořádku bez jediného škrábance do cíle. 

 

Velice dobře se umístil známý jezdec Tomáš Vyvlečka, kterého navigoval Vojtěch Mudrák, získali startovní číslo 31 a tady jsou výsledky:
– 14. místo celkově z 130. startujících posádek
– 4. místo ve třídě A2
Onboard RZ3: https://www.youtube.com/watch?v=frwkT_67428

 

Další jezdec jménem Jakub Šroubek, který jel s naším pronajatým vozem Honda Civic VTi 6g se umístil:
– Startovní číslo 94
– Navigátor: Jan Pochop
– 80. místo celkově z 130. startujících posádek
– 17. místo ve třídě A2
–  Navigátor: Jan Pochop

 

 

Gratulujeme!
Tým Silponix Racing 

 

 

Zklamání i radost – poslední závod českého mistrovství RALLYCROSS

Zklamání i radost – poslední závod českého mistrovství RALLYCROSS

Zklámání, ale i radost. Takové pocity se střídali u Michala Sklenáře a jeho celého týmu na posledním závodě v Rakousku… 
Od pátku 30.8.2019 se začali rallycrossaři sjíždět do Rakouského Melku. Zde se jel český mistrák, česká trofej historickch vozidel, kartcrosaři a italský šampionát v čele s GIGI GALLIM ve třídě SuperCars, který se účastní i světových závodů. Jednalo o poslední závod českého mistrovství a historiků, kde v divizi ČTHV do 1600 nemohl chybět jezdec Michal Sklenář-Honda CRX, který měl ještě před závodem šanci bojovat o titul. Michal se svým tátou vyrazili v pátek dopoledne z Olomouce, přes Mikulov a Vídeň do 320km vzdáleného rakouského Melku. Jako na každý závod byly domluvení se Šinďasem z Hulína a jeho týmem, že se potkají cestou a chytnou místo v depu vedle sebe. Vzhledem k naší moravské pohostinosti se nenechalo nic náhodě a vezly se 2 soudky pěnivého moku a nějaký ten litřík ohnivé vody. Což se ukázalo, jako správná volba, protože množství příchozích závodníků a doprovodů ze všech koutů republiky, bylo přiměřené naším zásobám. V průběhu závodního víkendu nastalo pár událostí, které vám osvětlí Michal se svým bráchou Lukášem.

Začněme pátkem a komentářem Michala: Po příjezdu na závodiště jsme naštěstí našli místo na asfaltovém depu, rozdělali stany a zázemí, absolvovali přejímku a čekali do nočních hodin, až dorazí brácha s Radimem, jako mojí hlavní mechanici. Po půlnoci jsme se dočkali, chvíli se posedělo, prohodilo pár vět a mohlo se jí spát. V sobotu dopoledne nás čekaly dva měřáky a i vzhledem k trati, kterou jsem jel poprvé, tak bylo 4. místo z devíti převzatých aut hodnoceno kladně. Odpoledne náš čekala 1. a 2. rozjížďka, kde jsem obsadil 3. místo v první rozjížďce a v druhé rozjížďce v boji o první místo to nevyšlo a bral jsem 2. místo. To bylo pro sobotu vše, následoval kompletní servis a kontrola auta do večerních hodin a zhodnocení sobotního dne, kde vám k tomu více řekne Michalův brácha Lukáš:
Vzhledem k tomu, že šlo o poslední závod, tak jsme se s Michalem a Ráďou shodli, že by měl v neděli začít více bojovat a podstoupit nějaký kontakt se soupeři, aby se dostal co nejvíce dopředu. Nedělní dopoledne nabídlo 3. rozjížďku a Michal opravdu zabral a jel na kontakt se soupeřem před ním, se kterým paradoxně bojoval i o titul …. Proběhlo pár kontaktů a snahy o předjetí, ale nakonec bral Michal 3. místo a já tušil, že jeho soupeř tento boj nenechá jen tak a bude to mít dohru, což se také potvrdilo. Seběhl jsem z tribuny k depu a tam se už strhla hádka, kde jsme si vysvětlili pár věcí a k respektu k soupeřům, to více komentovat nebudeme.

 

 

Nyní opět pár slov od Michala: Před semifinále začalo pršet, tak jsme obuli mokré pneu na jistotu a bylo z toho 2. místo, což zaručovalo druhou řadu na startu finále. Na finále se vyjasnilo , ale po úpravě tratě se rozhodli organizátoři kropit, což pro nás, jako pro začínající divizi bylo dost nepříjemné. Start se mi povedl parádně a v průběhu kola jsem se zařadil na první místo, jenže svou přemotivovaností a rychlejším nájezdem do cílové zatáčky jsem udělal chybu, propadl se na druhé místo a tak i dojel do cíle, kde mi to po příjezdu do depa dal brácha s Ráďou pěkně sežrat … Nicméně, sezónu jsme zakončili druhým místem a celkově mi to dalo i 2. místo v hodnocení šampionátu za rok 2019. Nyní se můžeme těšit na slavnostní vyhlášení mistrů a předání ocenění o kterém vás budeme informovat.

Michal nám řekne i něco k zhodnocení sezóny: Musím říct, že sezóna byla super, auto fungovalo na 100%, za což vděčím Ondrovi Mezihorákovi – Silponix Racing, jakožto tovární podpoře, bráchovi za chystání a servis auta, tátovi za to, že se mnou jako jediný absolvoval všechny závody a staral se o veškeré zázemí a catering, aby jsme neumřeli hlady. Ráďovi za psychickou pohodu a všem, kteří se na tomto závodnickém kolotoči podíleli. I když jsme se shodli, že vše je zásluhou celého týmu, tak největší díky patři DVH Racing teamu v čele s Radimem, který si mě na jaře vzal pod křídla, věřil mi, podporoval mě a snad jsem ho nezklamal a čestně celý tým reprezentoval. Ještě nás čeká hobby závod v rallycrossu v Sosnové u České Lípy, kde by jsme měli testovat novou převodovku Hewland, která by nás měla posunout zase o kousek dále.

 

49. Barum Czech Rally Zlín 2019

49. Barum Czech Rally Zlín 2019

Startovní číslo 104. Takové číslo bylo přiřazeno posádce Tomáš Vyvlečka x Vojtěch Mudrák, kteří se na tento závod těšili už od začátku závodní sezony. Jak už víte, tato posádka řádí na rally vozem Honda Civic VTi 5g. Tento závod bohužel pro tuto posádku skončil v 13 RZ Maják…
Když opominem seznamovací jízdy, přejímky a slavnostní start dostaneme se až na start Městskou RZ – SSS Zlín, která se jela v pátek večer. Celkem bylo odstartovaných 127 posádek a na této RZ získali celkově 82. místo. Do sobotní etapy závodu se vydali s nadšením a tady je pár ukázek výsledku na jednotlivých erzetách:

 

 

Sobota 17.8.2019:
RZ Semetín 1. průjezd: 76. místo celkově
RZ Halenkovice 1.průjezd: 74. místo celkově
RZ Kostelany 1. průjezd: 73. místo celkově
RZ Semetín 2. průjezd: 68. místo celkově
RZ Halenkovice 2. průjezd: 64. místo celkově
RZ Kostelany 2. průjezd: 61. místo celkově

 

Neděle 18.8.2019:
RZ Maják: 59. místo celkově
RZ Pindula: 54. místo celkově
RZ Kašava: 50. místo celkově
Každá další RZ znamenala pro tuto posádku zlepšení o několik míst celkově. V jejich třídě 12 jeli pouze dvě posádky a po celou dobu až do odstoupení této posádky vedli ve třídě. Bohužel v neděli na RZ Maják tato posádka musela odstoupit z důvodu únavy materiálu na autě.

Každopádně Rally je sport a my to bereme sportovně. Děkujeme za veškerou pomoc v servisním zázemí, tak i za podporu u trati!

 

Tým Silponix Racing

 

 

RALLY Honda na ALBRECHTICKÉM KOPCI

RALLY Honda na ALBRECHTICKÉM KOPCI

Tentokrát se naše RALLY auto Honda Civic VTi ukázalo na závodu Maverick Rescue Euro Cup – ALBRECHTICKÝ KOPEC ve dnech 2. – 4.08.2019.
Pan Petr Lešikar, který má za sebou už několik závodů si nyní vypůjčil náš závodní vůz a z jeho výsledků jsme byli mile překvapeni. Nejen, že se rychle seznámil s vozem, ale také zajížděl konkurence schopné časy mnoha závodním vozům postavené na vrchy.

V sobotu v dopoledních hodinách byly tréninkové jízdy a od 13 hod začaly závodní jízdy. Skončilo to 1. místem a v neděli 2. místem ve třídě S1-1600.

 

 

Gratulujeme!

 

Tým Silponix Racing 

 

Roman Zábojník v roli navigátora

Roman Zábojník v roli navigátora

V minulém reportu jsme se ptali na otázky Radima Růžičky, jak zvládal svou premiéru na Rally Vyškov 2019 a nyní se zeptáme jeho spolujezdce a kolegu v jednom Romana Zábojníka na pár otázek…
1. Romane, jaký máš vztah s Radimem?
S Radimem jsem se seznámil asi před 3 lety, když jsem nastoupil do nového zaměstnání, kde on už pracoval. Vzhledem k tomu, že jsme spolu mluvili o závodech a rally, jsme se dost spřátelili a vlastně tady začal vznikat nápad, nějaký závod vyzkoušet, který se po nějaké době splnil na Vyškovském Rallysprintu.
2. Jak dlouho děláš navigátora v Rally? 
Můj první „opravdový start“ se uskutečnil na rally Kopná v roce 1999 v roli spolujezdce. Pak jsem si vyzkoušel pár závodu i za volantem a v roce 2002 na své první Barum rally, jsem se vrátil na sedadlo spolujezdce, na kterém jsem vydržel až do roku 2012. A teď, po 7-leté pauze jsem se do rally opět vrátil společně z Radimem.

Roman Zábojník – navigátor v RALLY 

3. Radimovi jsi navigoval teprve podruhé, ale vždy jste byli na stupni vítězů… máte nějakou
konkrétní taktiku tzv. ,,jak na vítězství“?
Taktiku určitě prozatím nemáme. Vzhledem k tomu, že Radim začíná jsme si řekli, že pojedeme v klidu a postupně budeme zrychlovat, hledat brzdné body, zvykat si na techniku apod. To že se nám podařilo zajet takové výsledky, svědčí o tom, že Radim na to jak já říkám ,,MÁ,, ☺ o čemž svědčí i rozpis, který sedí výborně a skvělé se nám podle něho jede.

 

4. Kdyby jsi měl možnost, usedl by jsi za volant ty a své místo spolujezdce by jsi přenechal Radimovi nebo máte v tomto směru role jasně dané?
Já jsem si pár závodů za volantem zkusil a když člověk do toho závodního kolotoče zase spadne po takové pauze, určitě bych to vyzkoušel, kdyby byla možnost. Co se ale týká naší posádky, určitě jsou pravidla jasně dané, protože Radim patří k těm lidem, kteří si o spolujezdcích myslí, že to jsou blázni a nikdy by si na „horké“ sedadlo nesedl.
5. Svými časy na určitých RZ konkurujete hodně autům z těch tzv. ,,lepších tříd“, proč si myslíš, že to tak je?
Tak určitě řidičem, protože Radim to v sobě opravdu má. Hodně dobrá volba pro začátek byla i volba auta. Značka auta Honda je neskutečně spolehlivé a zároveň rychlé auto, které sem tam i nějakou tu chybičku odpustí. Pokud jde přímo o náš vůz, tak na obou soutěžích byl naprosto perfektně připraven ve firmě Silponix, děkuji tímto týmu SILPONIX RACING, všechno fungovalo na jedničku, i co se týká servisu a dalších věcí okolo, což taky přináší velkou pohodu do auta.

 

6. Jak se ti líbila letošní Rally Pačejov? A naopak jaký závod ti je nejblíže?
Na rally Pačejov jsem už byl jako divák a musím říct, že z druhé strany mě soutěž opravdu mile překvapila. Letošní ročník se mě opravdu líbil, tratě byli moc hezké, i když občas i zrádné, ale celkově jsme si to v autě s Radimem hezky užili a myslím, že příští rok, by této soutěži „velký mistrák“ opravdu slušel. Co se týká ostatních soutěží, tak krásný je každý závod, kdy si člověk může sednout do auta a vyrazit. Ale nejblíže mám, ke dvěma domácím
závodům a to je Rallysprint Kopná, kde jsem jel poprvé a samozřejmě to byl takový předstupeň ke splnění snů, což byla účast na Barum rally, která je prostě pro každého Zlíňáka nejvíc.
7. Na Rally Vyškov jste měli obrovský zástup podpory, jak v servisním zázemí, tak i při samotném závodu. Jak to máš ty? Je pro tebe tato podpora rodiny a nejbližších přátel důležitá natolik, že to tebe i Radima žene kupředu?
Samozřejmě podpora rodiny je nejdůležitější. A pokud jde o přátele a kamarády, člověka to žene dopředu, dělá sport,  který má rád a když vidí u tratě kamarády, kteří fandí a užívají si to stejně, je to paráda. Bohužel teď na Rally Pačejov to bylo dost daleko a navíc v době dovolených, takže podpora nebyla tak velká, ale o to víc se těšíme s Radimem na Vsetín, jedná se skoro o domácí soutěž, navíc vzhledem k výsledkům nás čeká boj o titul ve třídě 15. a myslím si, že podpora fanoušků díky tomu bude obrovská.

 

Tým Silponix Racing 
Z neznámého XXXX. Rallysprintu Pačejova je vítězný

Z neznámého XXXX. Rallysprintu Pačejova je vítězný

Ondřej Mezihorák x Vojtěch Mudrák:
Tentokrát jsme zavítali do Čech do Plzeňského kraje na 40. ročník Rallysprintu Pačejov, kde jsme startovali úplně poprvé a s novým náhradním spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a se startovním číslem 62. Náš týmový spolujezdec Daniel Hamšík měl totiž nohu v sádře, takže se muselo vymyslet náhradní řešení. Prostředí Pačejova jsme měli okoukané již z předchozího roku, kde jsme zajišťovali servis jiným jezdcům, ale rychlostní zkoušky nám byly zcela neznámé. Na místo jsme dorazili ve čtvrtek v noci, unaveni po dlouhé a náročné cestě. V pátek ráno nás čekala administrativní přejímka a seznamovací jízdy. Při seznamovacích jízdách jsme se přesvědčili o tom, že charakter zdejších rychlostních zkoušek je celkem odlišný od těch našich na Moravě a tratě jsou celkem rychlé. Nicméně se nám podařilo napsat slušný rozpis, ze kterého jsme měli oba dobrý pocit, což se potvrdilo i v sobotním závodě.

Do sobotního závodu jsme nastoupili s volnějším tempem a spíše v duchu seznámení se zdejšími erzetami. I tak nám to vycházelo po prvních dvou RZ na 1. místo ve třídě 9 a směřovali jsme na náš první servis.  Před servisem začal náš závodní vůz Honda Civic VTi lehce protestovat a do servisní zóny jsme ji museli dotlačit. Vypověděl službu rozdělovač, naštěstí jsme měli náhradní a do závodu jsme se v klidu vrátili beze ztráty. Čekaly nás další 4 RZ , ale počasí nám začalo dělat starosti. Vypadalo to, že by mohlo pršet. Pár rychlostních zkoušek bylo sucho a poté se déšť objevil. My měli obuty „suché“ pneu a ty na vodě moc dobře nefungují, navíc je to nebezpečné, ale nějak jsme to zvládli a 1.místo udrželi a zvýšili náskok. Projeli jsme posledním servisem bez potřebných oprav, počasí se umoudřilo, cesty oschly a my jeli s vědomím si poslední 2RZ pořádně užít a vyzkoušet, co Honda umí. Nakonec to pro nás dopadlo výborně a dovezli jsme se v pořádku do cíle bez šrámů na 1. místě ve třídě 9 s náskokem času 1 minuta a téměř 26 vteřin na druhého jezdce v naší třídě a celkově 31.místo z 96 startujících posádek.

 

Radim Růžička x Roman Zábojník:
Na tento Rallysprint jsme také pronajímali závodní vůz značky Honda a tuto dvojici už jistě znáte z předešlého reportu, kdy chlapi absolvovali svoji premiéru právě s naším vozem šedé barvy Rally Vyškov 2019. Rychlá dvojice získala na tomto, pro ně neznámém závodě 1. místo ve třídě 15 a 37. místo z 96 startujících posádek. Tímto chceme pogratulovat a těšíme se na další závody!

 

 

Děkujeme všem partnerům a sponzorům, díky kterým se mohl tento závod uskutečnit. DVH Racing, ABN baterie s.r.o., Motoforza s.r.o., Protlum, Stavebnictví Buršík, Silponix…
Tým Silponix Racing

 

 

Amater Cup a touha po vítězství

Amater Cup a touha po vítězství

Marka Horáka a Michala Menšla jsme vám představovali již v předešlých reportech. 20. července se oba zúčastnili s vozem Honda Civic VTi 5. generace na okruhovém závodě. Přečtěte si, jak tento závod probíhal od samotného začátku:
Dne 20.7.2019 jsme se zúčastnili závodu ve Vysokém Mýtě. Pořadatel této akce byl Amater Cup. Ráno, když jsme přijížděli do depa tak jsme se rozhlíželi a zjistili, že to nebude úplně tak jednoduchý závod. V naši třídě B od 1500ccm do 1900ccm bylo přihlášeno 11 aut. Konečně závod, kde jede dost aut v naší třídě a budeme moci porovnávat. V 9 hodin ráno byla rozprava s jezdci. Od 9:30 hod do 12 hod byli testovací jízdy. Měli jsme s sebou 4 páry gum, na kterých jsme zkoušeli testování. Po 2 hodinách jízd na okruhu jsme vybrali gumy, na kterých budeme schopni jezdit. Doufali jsme, že gumy vydrží do posledního závodu protože zbytek gum nefungovalo.

 

12.30 hod byla nainstalována časomíra a od 13 hod mohl samotnný závod začít. Byly plánovaný 3 jízd po dvou kolech. Všech 6 měřených kol bylo započítáno a museli jsme jet na jistotu. Jedna špatně projetá zatáčka znamenala, že na bednu se nikdo nedostane.
Odjela se první jízda a konečně byli i první výsledky. Rozdíly v časech byly v řádu desetin. Bylo jasné, že se jede na doraz. Já (Marek) jsem byl na 2. místě a Michal na 5. místě. Do druhého měřeného okruhu jsme nešli bezhlavě, ale snažili jsme se jet na jistou, protože každé zaváhání by znamenalo obrovský propad v pořadí. Bylo to velmi napínavé, ale vyšlo to. V druhých měřených jízdách se Marek zlepšil o necelou sekundu. Michalovo zlepšení bylo také skoro o jednu sekundu což znamenalo ve třetích jízdách jet úplně na hranu, co gumy a auto dokázalo. Vyšlo to !

Marek si domu přivezl první místo ze skupiny B a Michal který jezdil s jeho vypůjčeným vozem se umístil na pátém místě. Pro Marka veliká radost a pro Michala další zkušenost na okruhu. Oba se těší na další závody, ale hlavně na to až budou mít každý svůj vlastní vůz.
Tým Silponix Racing 
Michal Sklenář v Sedlčanech – Honda CRX

Michal Sklenář v Sedlčanech – Honda CRX

Osmým závodem v Rallycrossu v letošní sezoně a zároveň čtvrtým závodem České trofeje historických vozidel, pokračovalo 20.7. – 21.7. 2019 v Sedlčanské kotlině mistrovství Zony střední Evropy v Rallycrossu.
 Pro letošek to byla již druhá zastávka na této trati a na jezdce Michala čekalo v jeho divizi ČTHV do 1600 ccm 8 soupeřů, z toho pět předokolek včetně něj a čtyři zadokolky.
 S Michalem a jeho tátou se do Sedlčan, jako podpora a jediný mechanik vydal Ondra Mezihorák z týmu Silponix Racing, který je i hlavním konstruktér této žluté Hondy CRX.

 

  Poslechněme si shrnutí závodu z úst samotného Michala:
Měřené tréninky nás čekaly až v sobotu odpoledne, kde bylo prioritou vyzkoušet různá nastavení auta, volbu pneumatik a já obsadil 2. místo se ztrátou 0,066 sekundy na prvního. Na start první rozjížďky jsme dali úplně nové pneumatiky AVON a na prašné trati z toho bylo v cíli 2. místo. Druhou rozjížďku nám pro změnu hodně nakropili a opět jsem si připsal 2. místo. To bylo pro sobotu vše a nás čekalo do večerních hodin kompletní umytí auta, zbavení se přebytečných kil bahna a celková kontrola vozu.
 Nedělní třetí rozjížďka se nesla v sobotním duchu a já  ji dojel na druhém místě. Součet bodů z předchozích tří rozjížděk vyšel na celkově druhé místo, což dalo do semifinále první řadu. Na startu semifinále jsem měl dvě zadokolky, které mě přestartovali, já je v první zatáčce podjel a s přehledem si dojel pro vítězství. Následovalo finále a  start z první řady, který se mi povedl a já se zařadil za dvě škodovky zadokolky, kde bylo jasné, že mě přestartují.

 

Začal boj o co nejlepší umístění. Ve druhém kole jsem utočil na soupeře předemnou a došlo ke kontaktu a já musel neplánovaně zajet do Joker lapu. Po výjezdu z Jokeru jsem se zařadil na čtvrté místo a v dalším kole z toho bylo už druhé místo a mě zbývali 3 kola na to, zkusit zabojovat o vítězství.
S vědomím toho, že musím dojet a bodovat jsem se bezhlavě nepouštěl do ataků soupeře a v cíli si připsal 2. místo se ztrátou 0,35 sekundy na prvního.
V kontaktních závodech platí, že jedna věc je dojet soupeře, druhá věc je ho předjet a to se mi bohužel nepovedlo.
Po tomto závodě se stále držím na krásném druhém místě v klasifikaci závodů a koncem srpna nás čeká poslední závod v Rakousku.
Závěrem bych tohle umístění věnoval Ondrovi Mezihorákovi z týmu Silponix Racing, který se mi celý závodní víkend staral o auto a v neposlední řadě lítal s koštětem na startu jízd, aby mi ometl startovací stopu. Díky patří také týmu DVH Racing.

 

Tým DVH Racing a Silponix Racing 
Rallycross Sosnová

Rallycross Sosnová

Na tomto závodě se představil jezdec Michal Sklenář s žlutou Hondou CRX 2g. Ti, kteří Rallycross sledujete ho jistě znáte… 
Report k tomuto závodu: 
Rallycrossová sezóna se přehoupla do své druhé poloviny a to závodem 22.6.-23.6. v Sosnové u České Lípy. Zde se jela zóna Střední Evropy, český mistrák, Česká trofej historických vozidel a RX Cup. Převzato do všech divizí bylo přes 140 aut.
Náš jezdec Michal Sklenář se žlutou Hondou CRX 2g byl mezi 9 přihlášenými jezdci do kategorie ČTHV do 1600ccm. V následujících řádcích nám popíše cestu za body a celkovým umístěním v závodě:
Po nevydařeném minulém finále na trati v rakouském Fuglau jsme nenechali nic náhodě, vyměnili poškozené díly, celé auto včetně převodovky a motoru prošlo kontrolou a v pátek ráno jsme s tátou mohli vyrazit z Olomouce směr Sosnová u České Lípy. Po příjezdu na závodiště jsme rozbalili zázemí, udělali technickou přejímku a mohli v poklidu u kluků z Hulína narazit soudek pěnivého moku.
Sobotním ránem nás probudil závod RX Cupu, dopoledne dorazil hlavní a jediný mechanik brácha a mohlo se začít připravovat na odpolední měřený trénink a 1. rozjížďku. Měřák se mi povedl zajet s druhým nejrychlejším časem v naší divizi a 21. časem napříč všemi divizemi. Následovala první a jediná sobotní rozjížďka, kde jsem obsadil 3. místo. Nedělní ranní start do 2. rozjížďky se nepovedl a obsadil jsem 5. místo. 3. rozjížďka byla dobře rozjetá, ale na jednom doskoku mi auto vyplo a než jsem jej nastartoval,bylo z toho v cíli opět 5. místo.

Po součtu bodů z rozjížděk to dalo 2.řadu do semifinále, kde se mi konečně povedl start a po pěkných soubojích z to bylo 2. místo, které zaručovalo 2. řadu ve finále. S vědomím postavení na startu mimo jiné proti třem škodovkám zadokolkám bylo jasné, že i při sebenejlepším startu nebudu v první zatáčce na lepším, jak 4.místě. Očekávaní se vyplnilo a já po výjezdu z první zatáčky byl dokonce na 5. místě ze šesti aut. V tu chvíli začal pořádný závod a skoro v každém kole jsem se prokousával pořadím v před a v cíli z toho bylo krásné a vydřené 2. místo.
Rychlost nám nechybí, ale jako jedni z mála jedeme synchronní převodovku, kde se musí řadit se spojkou a to nás na startu dosti limituje. Ale snad by už na další závod měla být od zimy objednaná převodovka HEWLAND.
Velké díky patří rodině, tátovi, bráchovi, Ondrovi Mezihorákovi – Silponix za přípravu auta, Viťovi za repas převodovky, všem lidem za podporu a hlavně DVH Racing teamu, díky kterému si můžeme plnit tento závodnický sen.
Svět motorů
V čase 03:20 můžete vidět proslov samotného Michala sklenáře: 

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10207469169-svet-motoru/219471291269098-mm-cr-v-rallycrossu-sosnova/

 

 

 

Tým Silponix Racing, DVH Racing