Jak už víme, celosvětová situace díky Covid-19 nás dlouho nechala doma a naše plechové miláčky v garáži. Konečně po dlouhé pauze jsme byli u toho, když se 30.05.2020 v Sedlčanech odstartovalo testování aut.
Zároveň po zimní pauze, majitelé těchto vozů mohli vylepšovat a hlavně připravit na letošní sezónu. Abych začala postupně.
Michala Sklenáře se žlutou Hondou CRX už jistě znáte, jezdíme jako technická podpora na závody již 4 sezonu. Během zimy bylo potřeba udělat pár vylepšení jak na části karoserie, tak i po celkové stránce vozu. Hlavní je, že pro letošní sezonu jsme vůz osadili novou převodovkou HEWLAND naší výroby (Silponix).
Ještě před samotným testem jsme auto vezli ladit na výkonovou brzdu, aby auto bylo připraveno na 100%.


Tým Silponix Racing
10. Hothess Mikuláš Rally 2019 v podání Ondřeje Mezihoráka a Daniela Hamšíka v Hondě Civic 5.generace. Tento závod je spíše pojat jako rally show pro fanoušky, ale i tak se tato posádka umístila na 24. místo absolutně, 2. místě třída 14-18, 1. místo třída 18.
Pár fotek na ukázku:



Tým Silponix Racing
RALLY sezóna 2019 týmu Silponix Racing
V první řadě chci poděkovat těm, kteří se podíleli na přípravě závodních aut na naší dílně v Otrokovicích. V první řadě Ondrovi Mezihorákovi a Domčovi Pavlačkovi, kteří aktivně připravují závodní auta na závody, dávají autům maximální péči, aby se v nich závodníci cítili bezpečně, jistě, komfortně a to hlavní: aby závodní auto bylo spolehlivé a fungovalo na tratích po ČR.
Za sebe i za naši firmu Silponix chci poděkovat ostatním firmám či jednotlivcům, kteří se také hodně podíleli, a to jak po finanční stránce, tak i v podporování jinými způsoby. Jsou to hlavně:
– Motoforza
– ABN baterie servis
– Batmax servis
– Protlum Racing Suspensions
– Stavebnictví Buršík
– Zitec Racing
– HONDA Zemčík
– Odiss Oil MOTUL

Posádka, která již několikátým rokem společně řádí po českých erzetách je jezdec Tomáš Vyvlečka a jeho navigátor Vojtěch Mudrák. Bílá Honda Civic VTi 5.generace se kterou závodí je ukazatel toho, že i stará Honda jede. Letošní sezóna pro ně byla náročná, ale po Vsetínské rally se nyní mohou pyšnit titulem ve třídě 12 – mistři 2019 MČR.
Na posledním Rallysprintu Vsetín vybojovali 1. místo ve třídě 12 a 21. místo celkově.


Honda Civic VTi 6.generace se kterou závodí řidič Ondra Mezihorák společně s navigátorem Daniel Hamšík ve třídě 9 letos spolu odjeli dva závody – Rallysprint Kopná a Rallysprint Vyškov. Na obou dvou závodech získali 1. místo. Třetí závod, na který se jezdec Ondra Mezihorák přihlásil byl Rallysprint Pačejov, kde se bohužel Daniel nemohl ze zdravotních důvodů zúčastnit, tak za něj zaskočil zkušený navigátor Vojta Mudrák, tam se nic nezměnilo a také na tomto, pro řidiče neznámém závodě, brali 1. místo ve třídě.
V řadách Rallysprint série bere Ondra Mezihorák a Daniel Hamšík 1. místo a také se mohou pyšnit titulem MISTR ve třídě 9 RALLYSPRINT pro rok 2019.


Když přejdu zmínku o stálých jezdcích v týmu dostanu se až k letošním nováčkům, kteří si pronajali náš závodní vůz Honda Civic VTi a okusili si ostrý závod v RALLYSPRINT sérii.

V první řadě bych chtěla zmínit Františka Navrátila, který na začátku roku usedl do závodního auta na Rally Kopná. Se spolujezdcem Adamem Zapletalem vybojovali 1. místo ve třídě 15.

Následoval Rally Vyškov, kde jako nováček usedl do závodního auta Radim Růžička s navigátorem Roman Zábojník. Už od první chvíle mi bylo téměř jasné, že tato posádka si skvěle padla do noty. Výsledky, které tato posádka předvedla byly obdivuhodné. Na jejich společném prvním závodě se jim podařilo vybojovat 1. místo ve třídě 15. Štěstí a připravenost je doprovázelo i další závody.
Jejich další společný závod následoval Rally Pačejov, kde také nezklamali a vezli si domů 1. místo ve třídě. Na posledním již zmiňovaném závodě Rally Vsetín získali 2. místo ve třídě 15 a pro rok 2019 jsou MISTŘI v Rallysprint sérii ve třídě 15.


Nechci opomenout ani nováčka David Ševčík, který jako mladý nadějný jezdec se letos také poprvé usadil do horké sedačky v roli řidiče na rally podnicích. Plány pro rok 2020 zní jasně, těšíme se na ně společně s ním.

Také jezdec Jakub Šroubek, který letos usedl do naší šedé Hondy Civic VTi na podniku I. Rallye Kroměříž není vyjímkou. I když má za sebou už několik závodů v jiné značce vozu, letos se rozhodl zkusit štěstí s pronajatým vozem Honda a nezklamal… s autem i s navigátorem dojel v pořádku do cíle a díky silnému dešti a blátu na erzetách jel opatrně a vyplatilo se.
Abych to shrnula, děkujeme všem, kteří se s námi podíleli na letošní rally sezóně 2019. Všem fanouškům, kteří fandí u trati, dojdou osobně podpořit do servisu a i těm, kteří nás podporují z domova… rodině, kamarádům, přátelům a všem našim známým a příznivcům.
O perfektní fotky se letos staral Dan Šimek z Rallyservice.
Díky také Protlum za dodání kvalitních tlumičů do všech našich závodních aut.
Tým Silponix Racing
V sobotu 19.10.2019 se jezdec Ondřej Mezihorák zúčastnil 4. závodu Rally KoprCupu u Vizovic.
Dlouhou dobu vůz, se kterým závodil byl netknutý a stál pod střechou. Kromě toho, že Ondřej řádí za volantem s vozem Honda Civic VTi v RALLY, jeho kariéru i tak nastartovali v roce 2008 amatérské závody. Tento závod byl zároveň i testovací jízdou a vyšlo to. Ondřej vybojoval 1. místo do 2000 ccm a 3. místo z celkového pořadí závodu.


Za perfektní fotky děkujeme Vladimírovi Gajdošíkovi!
Sestřih z tohoto závodu: https://www.youtube.com/watch?v=AKtUBee-H0E&t=61s
Tým Silponix Racing
Jak probíhal závod v Mostě si přečtěte zde:
Zveřejnil(a) SForza Racing dne Sobota 26. října 2019
Tým SForza Racing a Silponix Racing
Jak už vyplývá z názvu, 7.9.2019 se konal první ročník této soutěže. Bohužel počasí bylo deštivé, tratě uklouzané, ale naštěstí obě dvě posádky z našeho týmu dovezli auta i sebe v pořádku bez jediného škrábance do cíle.

Velice dobře se umístil známý jezdec Tomáš Vyvlečka, kterého navigoval Vojtěch Mudrák, získali startovní číslo 31 a tady jsou výsledky:
– 14. místo celkově z 130. startujících posádek
– 4. místo ve třídě A2
Onboard RZ3: https://www.youtube.com/watch?v=frwkT_67428
Další jezdec jménem Jakub Šroubek, který jel s naším pronajatým vozem Honda Civic VTi 6g se umístil:
– Startovní číslo 94
– Navigátor: Jan Pochop
– 80. místo celkově z 130. startujících posádek
– 17. místo ve třídě A2
– Navigátor: Jan Pochop

Gratulujeme!
Tým Silponix Racing
Zklámání, ale i radost. Takové pocity se střídali u Michala Sklenáře a jeho celého týmu na posledním závodě v Rakousku…
Od pátku 30.8.2019 se začali rallycrossaři sjíždět do Rakouského Melku. Zde se jel český mistrák, česká trofej historickch vozidel, kartcrosaři a italský šampionát v čele s GIGI GALLIM ve třídě SuperCars, který se účastní i světových závodů. Jednalo o poslední závod českého mistrovství a historiků, kde v divizi ČTHV do 1600 nemohl chybět jezdec Michal Sklenář-Honda CRX, který měl ještě před závodem šanci bojovat o titul. Michal se svým tátou vyrazili v pátek dopoledne z Olomouce, přes Mikulov a Vídeň do 320km vzdáleného rakouského Melku. Jako na každý závod byly domluvení se Šinďasem z Hulína a jeho týmem, že se potkají cestou a chytnou místo v depu vedle sebe. Vzhledem k naší moravské pohostinosti se nenechalo nic náhodě a vezly se 2 soudky pěnivého moku a nějaký ten litřík ohnivé vody. Což se ukázalo, jako správná volba, protože množství příchozích závodníků a doprovodů ze všech koutů republiky, bylo přiměřené naším zásobám. V průběhu závodního víkendu nastalo pár událostí, které vám osvětlí Michal se svým bráchou Lukášem.

Začněme pátkem a komentářem Michala: Po příjezdu na závodiště jsme naštěstí našli místo na asfaltovém depu, rozdělali stany a zázemí, absolvovali přejímku a čekali do nočních hodin, až dorazí brácha s Radimem, jako mojí hlavní mechanici. Po půlnoci jsme se dočkali, chvíli se posedělo, prohodilo pár vět a mohlo se jí spát. V sobotu dopoledne nás čekaly dva měřáky a i vzhledem k trati, kterou jsem jel poprvé, tak bylo 4. místo z devíti převzatých aut hodnoceno kladně. Odpoledne náš čekala 1. a 2. rozjížďka, kde jsem obsadil 3. místo v první rozjížďce a v druhé rozjížďce v boji o první místo to nevyšlo a bral jsem 2. místo. To bylo pro sobotu vše, následoval kompletní servis a kontrola auta do večerních hodin a zhodnocení sobotního dne, kde vám k tomu více řekne Michalův brácha Lukáš:
Vzhledem k tomu, že šlo o poslední závod, tak jsme se s Michalem a Ráďou shodli, že by měl v neděli začít více bojovat a podstoupit nějaký kontakt se soupeři, aby se dostal co nejvíce dopředu. Nedělní dopoledne nabídlo 3. rozjížďku a Michal opravdu zabral a jel na kontakt se soupeřem před ním, se kterým paradoxně bojoval i o titul …. Proběhlo pár kontaktů a snahy o předjetí, ale nakonec bral Michal 3. místo a já tušil, že jeho soupeř tento boj nenechá jen tak a bude to mít dohru, což se také potvrdilo. Seběhl jsem z tribuny k depu a tam se už strhla hádka, kde jsme si vysvětlili pár věcí a k respektu k soupeřům, to více komentovat nebudeme.

Nyní opět pár slov od Michala: Před semifinále začalo pršet, tak jsme obuli mokré pneu na jistotu a bylo z toho 2. místo, což zaručovalo druhou řadu na startu finále. Na finále se vyjasnilo , ale po úpravě tratě se rozhodli organizátoři kropit, což pro nás, jako pro začínající divizi bylo dost nepříjemné. Start se mi povedl parádně a v průběhu kola jsem se zařadil na první místo, jenže svou přemotivovaností a rychlejším nájezdem do cílové zatáčky jsem udělal chybu, propadl se na druhé místo a tak i dojel do cíle, kde mi to po příjezdu do depa dal brácha s Ráďou pěkně sežrat … Nicméně, sezónu jsme zakončili druhým místem a celkově mi to dalo i 2. místo v hodnocení šampionátu za rok 2019. Nyní se můžeme těšit na slavnostní vyhlášení mistrů a předání ocenění o kterém vás budeme informovat.

Michal nám řekne i něco k zhodnocení sezóny: Musím říct, že sezóna byla super, auto fungovalo na 100%, za což vděčím Ondrovi Mezihorákovi – Silponix Racing, jakožto tovární podpoře, bráchovi za chystání a servis auta, tátovi za to, že se mnou jako jediný absolvoval všechny závody a staral se o veškeré zázemí a catering, aby jsme neumřeli hlady. Ráďovi za psychickou pohodu a všem, kteří se na tomto závodnickém kolotoči podíleli. I když jsme se shodli, že vše je zásluhou celého týmu, tak největší díky patři DVH Racing teamu v čele s Radimem, který si mě na jaře vzal pod křídla, věřil mi, podporoval mě a snad jsem ho nezklamal a čestně celý tým reprezentoval. Ještě nás čeká hobby závod v rallycrossu v Sosnové u České Lípy, kde by jsme měli testovat novou převodovku Hewland, která by nás měla posunout zase o kousek dále.

Startovní číslo 104. Takové číslo bylo přiřazeno posádce Tomáš Vyvlečka x Vojtěch Mudrák, kteří se na tento závod těšili už od začátku závodní sezony. Jak už víte, tato posádka řádí na rally vozem Honda Civic VTi 5g. Tento závod bohužel pro tuto posádku skončil v 13 RZ Maják…
Když opominem seznamovací jízdy, přejímky a slavnostní start dostaneme se až na start Městskou RZ – SSS Zlín, která se jela v pátek večer. Celkem bylo odstartovaných 127 posádek a na této RZ získali celkově 82. místo. Do sobotní etapy závodu se vydali s nadšením a tady je pár ukázek výsledku na jednotlivých erzetách:

Sobota 17.8.2019:
RZ Semetín 1. průjezd: 76. místo celkově
RZ Halenkovice 1.průjezd: 74. místo celkově
RZ Kostelany 1. průjezd: 73. místo celkově
RZ Semetín 2. průjezd: 68. místo celkově
RZ Halenkovice 2. průjezd: 64. místo celkově
RZ Kostelany 2. průjezd: 61. místo celkově

Neděle 18.8.2019:
RZ Maják: 59. místo celkově
RZ Pindula: 54. místo celkově
RZ Kašava: 50. místo celkově
Každá další RZ znamenala pro tuto posádku zlepšení o několik míst celkově. V jejich třídě 12 jeli pouze dvě posádky a po celou dobu až do odstoupení této posádky vedli ve třídě. Bohužel v neděli na RZ Maják tato posádka musela odstoupit z důvodu únavy materiálu na autě.

Každopádně Rally je sport a my to bereme sportovně. Děkujeme za veškerou pomoc v servisním zázemí, tak i za podporu u trati!
Tým Silponix Racing
Tentokrát se naše RALLY auto Honda Civic VTi ukázalo na závodu Maverick Rescue Euro Cup – ALBRECHTICKÝ KOPEC ve dnech 2. – 4.08.2019.
Pan Petr Lešikar, který má za sebou už několik závodů si nyní vypůjčil náš závodní vůz a z jeho výsledků jsme byli mile překvapeni. Nejen, že se rychle seznámil s vozem, ale také zajížděl konkurence schopné časy mnoha závodním vozům postavené na vrchy.


V sobotu v dopoledních hodinách byly tréninkové jízdy a od 13 hod začaly závodní jízdy. Skončilo to 1. místem a v neděli 2. místem ve třídě S1-1600.
Gratulujeme!
Tým Silponix Racing

