All Posts

Roman Zábojník v roli navigátora

Roman Zábojník v roli navigátora

V minulém reportu jsme se ptali na otázky Radima Růžičky, jak zvládal svou premiéru na Rally Vyškov 2019 a nyní se zeptáme jeho spolujezdce a kolegu v jednom Romana Zábojníka na pár otázek…
1. Romane, jaký máš vztah s Radimem?
S Radimem jsem se seznámil asi před 3 lety, když jsem nastoupil do nového zaměstnání, kde on už pracoval. Vzhledem k tomu, že jsme spolu mluvili o závodech a rally, jsme se dost spřátelili a vlastně tady začal vznikat nápad, nějaký závod vyzkoušet, který se po nějaké době splnil na Vyškovském Rallysprintu.
2. Jak dlouho děláš navigátora v Rally? 
Můj první „opravdový start“ se uskutečnil na rally Kopná v roce 1999 v roli spolujezdce. Pak jsem si vyzkoušel pár závodu i za volantem a v roce 2002 na své první Barum rally, jsem se vrátil na sedadlo spolujezdce, na kterém jsem vydržel až do roku 2012. A teď, po 7-leté pauze jsem se do rally opět vrátil společně z Radimem.

Roman Zábojník – navigátor v RALLY 

3. Radimovi jsi navigoval teprve podruhé, ale vždy jste byli na stupni vítězů… máte nějakou
konkrétní taktiku tzv. ,,jak na vítězství“?
Taktiku určitě prozatím nemáme. Vzhledem k tomu, že Radim začíná jsme si řekli, že pojedeme v klidu a postupně budeme zrychlovat, hledat brzdné body, zvykat si na techniku apod. To že se nám podařilo zajet takové výsledky, svědčí o tom, že Radim na to jak já říkám ,,MÁ,, ☺ o čemž svědčí i rozpis, který sedí výborně a skvělé se nám podle něho jede.

 

4. Kdyby jsi měl možnost, usedl by jsi za volant ty a své místo spolujezdce by jsi přenechal Radimovi nebo máte v tomto směru role jasně dané?
Já jsem si pár závodů za volantem zkusil a když člověk do toho závodního kolotoče zase spadne po takové pauze, určitě bych to vyzkoušel, kdyby byla možnost. Co se ale týká naší posádky, určitě jsou pravidla jasně dané, protože Radim patří k těm lidem, kteří si o spolujezdcích myslí, že to jsou blázni a nikdy by si na „horké“ sedadlo nesedl.
5. Svými časy na určitých RZ konkurujete hodně autům z těch tzv. ,,lepších tříd“, proč si myslíš, že to tak je?
Tak určitě řidičem, protože Radim to v sobě opravdu má. Hodně dobrá volba pro začátek byla i volba auta. Značka auta Honda je neskutečně spolehlivé a zároveň rychlé auto, které sem tam i nějakou tu chybičku odpustí. Pokud jde přímo o náš vůz, tak na obou soutěžích byl naprosto perfektně připraven ve firmě Silponix, děkuji tímto týmu SILPONIX RACING, všechno fungovalo na jedničku, i co se týká servisu a dalších věcí okolo, což taky přináší velkou pohodu do auta.

 

6. Jak se ti líbila letošní Rally Pačejov? A naopak jaký závod ti je nejblíže?
Na rally Pačejov jsem už byl jako divák a musím říct, že z druhé strany mě soutěž opravdu mile překvapila. Letošní ročník se mě opravdu líbil, tratě byli moc hezké, i když občas i zrádné, ale celkově jsme si to v autě s Radimem hezky užili a myslím, že příští rok, by této soutěži „velký mistrák“ opravdu slušel. Co se týká ostatních soutěží, tak krásný je každý závod, kdy si člověk může sednout do auta a vyrazit. Ale nejblíže mám, ke dvěma domácím
závodům a to je Rallysprint Kopná, kde jsem jel poprvé a samozřejmě to byl takový předstupeň ke splnění snů, což byla účast na Barum rally, která je prostě pro každého Zlíňáka nejvíc.
7. Na Rally Vyškov jste měli obrovský zástup podpory, jak v servisním zázemí, tak i při samotném závodu. Jak to máš ty? Je pro tebe tato podpora rodiny a nejbližších přátel důležitá natolik, že to tebe i Radima žene kupředu?
Samozřejmě podpora rodiny je nejdůležitější. A pokud jde o přátele a kamarády, člověka to žene dopředu, dělá sport,  který má rád a když vidí u tratě kamarády, kteří fandí a užívají si to stejně, je to paráda. Bohužel teď na Rally Pačejov to bylo dost daleko a navíc v době dovolených, takže podpora nebyla tak velká, ale o to víc se těšíme s Radimem na Vsetín, jedná se skoro o domácí soutěž, navíc vzhledem k výsledkům nás čeká boj o titul ve třídě 15. a myslím si, že podpora fanoušků díky tomu bude obrovská.

 

Tým Silponix Racing 
Z neznámého XXXX. Rallysprintu Pačejova je vítězný

Z neznámého XXXX. Rallysprintu Pačejova je vítězný

Ondřej Mezihorák x Vojtěch Mudrák:
Tentokrát jsme zavítali do Čech do Plzeňského kraje na 40. ročník Rallysprintu Pačejov, kde jsme startovali úplně poprvé a s novým náhradním spolujezdcem Vojtěchem Mudrákem a se startovním číslem 62. Náš týmový spolujezdec Daniel Hamšík měl totiž nohu v sádře, takže se muselo vymyslet náhradní řešení. Prostředí Pačejova jsme měli okoukané již z předchozího roku, kde jsme zajišťovali servis jiným jezdcům, ale rychlostní zkoušky nám byly zcela neznámé. Na místo jsme dorazili ve čtvrtek v noci, unaveni po dlouhé a náročné cestě. V pátek ráno nás čekala administrativní přejímka a seznamovací jízdy. Při seznamovacích jízdách jsme se přesvědčili o tom, že charakter zdejších rychlostních zkoušek je celkem odlišný od těch našich na Moravě a tratě jsou celkem rychlé. Nicméně se nám podařilo napsat slušný rozpis, ze kterého jsme měli oba dobrý pocit, což se potvrdilo i v sobotním závodě.

Do sobotního závodu jsme nastoupili s volnějším tempem a spíše v duchu seznámení se zdejšími erzetami. I tak nám to vycházelo po prvních dvou RZ na 1. místo ve třídě 9 a směřovali jsme na náš první servis.  Před servisem začal náš závodní vůz Honda Civic VTi lehce protestovat a do servisní zóny jsme ji museli dotlačit. Vypověděl službu rozdělovač, naštěstí jsme měli náhradní a do závodu jsme se v klidu vrátili beze ztráty. Čekaly nás další 4 RZ , ale počasí nám začalo dělat starosti. Vypadalo to, že by mohlo pršet. Pár rychlostních zkoušek bylo sucho a poté se déšť objevil. My měli obuty „suché“ pneu a ty na vodě moc dobře nefungují, navíc je to nebezpečné, ale nějak jsme to zvládli a 1.místo udrželi a zvýšili náskok. Projeli jsme posledním servisem bez potřebných oprav, počasí se umoudřilo, cesty oschly a my jeli s vědomím si poslední 2RZ pořádně užít a vyzkoušet, co Honda umí. Nakonec to pro nás dopadlo výborně a dovezli jsme se v pořádku do cíle bez šrámů na 1. místě ve třídě 9 s náskokem času 1 minuta a téměř 26 vteřin na druhého jezdce v naší třídě a celkově 31.místo z 96 startujících posádek.

 

Radim Růžička x Roman Zábojník:
Na tento Rallysprint jsme také pronajímali závodní vůz značky Honda a tuto dvojici už jistě znáte z předešlého reportu, kdy chlapi absolvovali svoji premiéru právě s naším vozem šedé barvy Rally Vyškov 2019. Rychlá dvojice získala na tomto, pro ně neznámém závodě 1. místo ve třídě 15 a 37. místo z 96 startujících posádek. Tímto chceme pogratulovat a těšíme se na další závody!

 

 

Děkujeme všem partnerům a sponzorům, díky kterým se mohl tento závod uskutečnit. DVH Racing, ABN baterie s.r.o., Motoforza s.r.o., Protlum, Stavebnictví Buršík, Silponix…
Tým Silponix Racing

 

 

Amater Cup a touha po vítězství

Amater Cup a touha po vítězství

Marka Horáka a Michala Menšla jsme vám představovali již v předešlých reportech. 20. července se oba zúčastnili s vozem Honda Civic VTi 5. generace na okruhovém závodě. Přečtěte si, jak tento závod probíhal od samotného začátku:
Dne 20.7.2019 jsme se zúčastnili závodu ve Vysokém Mýtě. Pořadatel této akce byl Amater Cup. Ráno, když jsme přijížděli do depa tak jsme se rozhlíželi a zjistili, že to nebude úplně tak jednoduchý závod. V naši třídě B od 1500ccm do 1900ccm bylo přihlášeno 11 aut. Konečně závod, kde jede dost aut v naší třídě a budeme moci porovnávat. V 9 hodin ráno byla rozprava s jezdci. Od 9:30 hod do 12 hod byli testovací jízdy. Měli jsme s sebou 4 páry gum, na kterých jsme zkoušeli testování. Po 2 hodinách jízd na okruhu jsme vybrali gumy, na kterých budeme schopni jezdit. Doufali jsme, že gumy vydrží do posledního závodu protože zbytek gum nefungovalo.

 

12.30 hod byla nainstalována časomíra a od 13 hod mohl samotnný závod začít. Byly plánovaný 3 jízd po dvou kolech. Všech 6 měřených kol bylo započítáno a museli jsme jet na jistotu. Jedna špatně projetá zatáčka znamenala, že na bednu se nikdo nedostane.
Odjela se první jízda a konečně byli i první výsledky. Rozdíly v časech byly v řádu desetin. Bylo jasné, že se jede na doraz. Já (Marek) jsem byl na 2. místě a Michal na 5. místě. Do druhého měřeného okruhu jsme nešli bezhlavě, ale snažili jsme se jet na jistou, protože každé zaváhání by znamenalo obrovský propad v pořadí. Bylo to velmi napínavé, ale vyšlo to. V druhých měřených jízdách se Marek zlepšil o necelou sekundu. Michalovo zlepšení bylo také skoro o jednu sekundu což znamenalo ve třetích jízdách jet úplně na hranu, co gumy a auto dokázalo. Vyšlo to !

Marek si domu přivezl první místo ze skupiny B a Michal který jezdil s jeho vypůjčeným vozem se umístil na pátém místě. Pro Marka veliká radost a pro Michala další zkušenost na okruhu. Oba se těší na další závody, ale hlavně na to až budou mít každý svůj vlastní vůz.
Tým Silponix Racing 
Michal Sklenář v Sedlčanech – Honda CRX

Michal Sklenář v Sedlčanech – Honda CRX

Osmým závodem v Rallycrossu v letošní sezoně a zároveň čtvrtým závodem České trofeje historických vozidel, pokračovalo 20.7. – 21.7. 2019 v Sedlčanské kotlině mistrovství Zony střední Evropy v Rallycrossu.
 Pro letošek to byla již druhá zastávka na této trati a na jezdce Michala čekalo v jeho divizi ČTHV do 1600 ccm 8 soupeřů, z toho pět předokolek včetně něj a čtyři zadokolky.
 S Michalem a jeho tátou se do Sedlčan, jako podpora a jediný mechanik vydal Ondra Mezihorák z týmu Silponix Racing, který je i hlavním konstruktér této žluté Hondy CRX.

 

  Poslechněme si shrnutí závodu z úst samotného Michala:
Měřené tréninky nás čekaly až v sobotu odpoledne, kde bylo prioritou vyzkoušet různá nastavení auta, volbu pneumatik a já obsadil 2. místo se ztrátou 0,066 sekundy na prvního. Na start první rozjížďky jsme dali úplně nové pneumatiky AVON a na prašné trati z toho bylo v cíli 2. místo. Druhou rozjížďku nám pro změnu hodně nakropili a opět jsem si připsal 2. místo. To bylo pro sobotu vše a nás čekalo do večerních hodin kompletní umytí auta, zbavení se přebytečných kil bahna a celková kontrola vozu.
 Nedělní třetí rozjížďka se nesla v sobotním duchu a já  ji dojel na druhém místě. Součet bodů z předchozích tří rozjížděk vyšel na celkově druhé místo, což dalo do semifinále první řadu. Na startu semifinále jsem měl dvě zadokolky, které mě přestartovali, já je v první zatáčce podjel a s přehledem si dojel pro vítězství. Následovalo finále a  start z první řady, který se mi povedl a já se zařadil za dvě škodovky zadokolky, kde bylo jasné, že mě přestartují.

 

Začal boj o co nejlepší umístění. Ve druhém kole jsem utočil na soupeře předemnou a došlo ke kontaktu a já musel neplánovaně zajet do Joker lapu. Po výjezdu z Jokeru jsem se zařadil na čtvrté místo a v dalším kole z toho bylo už druhé místo a mě zbývali 3 kola na to, zkusit zabojovat o vítězství.
S vědomím toho, že musím dojet a bodovat jsem se bezhlavě nepouštěl do ataků soupeře a v cíli si připsal 2. místo se ztrátou 0,35 sekundy na prvního.
V kontaktních závodech platí, že jedna věc je dojet soupeře, druhá věc je ho předjet a to se mi bohužel nepovedlo.
Po tomto závodě se stále držím na krásném druhém místě v klasifikaci závodů a koncem srpna nás čeká poslední závod v Rakousku.
Závěrem bych tohle umístění věnoval Ondrovi Mezihorákovi z týmu Silponix Racing, který se mi celý závodní víkend staral o auto a v neposlední řadě lítal s koštětem na startu jízd, aby mi ometl startovací stopu. Díky patří také týmu DVH Racing.

 

Tým DVH Racing a Silponix Racing 
Rallycross Sosnová

Rallycross Sosnová

Na tomto závodě se představil jezdec Michal Sklenář s žlutou Hondou CRX 2g. Ti, kteří Rallycross sledujete ho jistě znáte… 
Report k tomuto závodu: 
Rallycrossová sezóna se přehoupla do své druhé poloviny a to závodem 22.6.-23.6. v Sosnové u České Lípy. Zde se jela zóna Střední Evropy, český mistrák, Česká trofej historických vozidel a RX Cup. Převzato do všech divizí bylo přes 140 aut.
Náš jezdec Michal Sklenář se žlutou Hondou CRX 2g byl mezi 9 přihlášenými jezdci do kategorie ČTHV do 1600ccm. V následujících řádcích nám popíše cestu za body a celkovým umístěním v závodě:
Po nevydařeném minulém finále na trati v rakouském Fuglau jsme nenechali nic náhodě, vyměnili poškozené díly, celé auto včetně převodovky a motoru prošlo kontrolou a v pátek ráno jsme s tátou mohli vyrazit z Olomouce směr Sosnová u České Lípy. Po příjezdu na závodiště jsme rozbalili zázemí, udělali technickou přejímku a mohli v poklidu u kluků z Hulína narazit soudek pěnivého moku.
Sobotním ránem nás probudil závod RX Cupu, dopoledne dorazil hlavní a jediný mechanik brácha a mohlo se začít připravovat na odpolední měřený trénink a 1. rozjížďku. Měřák se mi povedl zajet s druhým nejrychlejším časem v naší divizi a 21. časem napříč všemi divizemi. Následovala první a jediná sobotní rozjížďka, kde jsem obsadil 3. místo. Nedělní ranní start do 2. rozjížďky se nepovedl a obsadil jsem 5. místo. 3. rozjížďka byla dobře rozjetá, ale na jednom doskoku mi auto vyplo a než jsem jej nastartoval,bylo z toho v cíli opět 5. místo.

Po součtu bodů z rozjížděk to dalo 2.řadu do semifinále, kde se mi konečně povedl start a po pěkných soubojích z to bylo 2. místo, které zaručovalo 2. řadu ve finále. S vědomím postavení na startu mimo jiné proti třem škodovkám zadokolkám bylo jasné, že i při sebenejlepším startu nebudu v první zatáčce na lepším, jak 4.místě. Očekávaní se vyplnilo a já po výjezdu z první zatáčky byl dokonce na 5. místě ze šesti aut. V tu chvíli začal pořádný závod a skoro v každém kole jsem se prokousával pořadím v před a v cíli z toho bylo krásné a vydřené 2. místo.
Rychlost nám nechybí, ale jako jedni z mála jedeme synchronní převodovku, kde se musí řadit se spojkou a to nás na startu dosti limituje. Ale snad by už na další závod měla být od zimy objednaná převodovka HEWLAND.
Velké díky patří rodině, tátovi, bráchovi, Ondrovi Mezihorákovi – Silponix za přípravu auta, Viťovi za repas převodovky, všem lidem za podporu a hlavně DVH Racing teamu, díky kterému si můžeme plnit tento závodnický sen.
Svět motorů
V čase 03:20 můžete vidět proslov samotného Michala sklenáře: 

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10207469169-svet-motoru/219471291269098-mm-cr-v-rallycrossu-sosnova/

 

 

 

Tým Silponix Racing, DVH Racing 

 

Radim Růžička a jeho premiéra na XXVII. Rally Vyškov

Radim Růžička a jeho premiéra na XXVII. Rally Vyškov

                                                        Jezdec Radim Růžička
                                                                          Navigátor Roman Zábojník

 

 

Radim Růžička usedl do závodního auta Honda Civic VTi poprvé, a to na XXVII. Rally Vyškov 2019, kde ho zodpovědně navigoval Roman Zábojník… jaký vlastně byl samotný závod si přečtete v následujícím rozhovoru přímo s Radimem Růžičkou, vítězem ve třídě 15 na svém prvním Rallysprintu.

 

  1. Radime, řekni nám, jaký byl z tvého pohledu tvůj první Rallysprint v životě… byly to obavy před samotným závodem nebo ses spíš těšil? 

Na první závod jsem se moc těšil a od chvíle kdy se vše začalo domlouvat  jsem nelitoval, že jsem si pro svůj začátek v rally vybral tým kolem Ondry Mezihoráka – Silponix Racing. Díky jeho přístupu a radám jsem se ničeho nebál a jsem rád, že mi poskytl před závodem test, který jsem považoval za velmi přínosný. Nikdy jsem v takovém autě nejel a byl jsem zvědavý jak to „jede“. V autě jsem se cítil dobře a po testu jsem se už nemohl dočkat následujícího pátku kdy to vše vypukne.

  1. Jak jsi došel na myšlenku, že by jsi chtěl vyzkoušet právě rally jako řidič? Byl to tvůj nápad? Podporovala tě v tomto nápadu tvá rodina a přátelé?

Auta mně baví od mala a asi jako každého kluka ze zlínska, který se o rally zajímá mně inspirovala „barumka“ . Takže vyzkoušet si rally z druhé strany „pásky“ mně lákalo od doby co si závody pamatuju. Podporu rodiny mám, především manželky, bez podpory by to určitě nešlo.

  1. Dařilo se tvému navigátorovi Romanovi Zábojníkovi ve čtení not? Jsi spokojený? Vypadali jste jako sehraná dvojka!

Roman neudělal jedinou chybu v rozpise a jízda pod jeho diktátem byla naprosto v klidu. V autě byla po celou soutěž pohoda a žádné nervy nebo problémy. Většinu starostí vzal Roman na sebe (zapínání kamery, kontrola tlaku pneumatik apod.) a nechal mně, ať se můžu soustředit jen na samotnou jízdu. Spokojení jsme oba. Aby taky ne, líp dopadnout první závod nemohl.

  1. Jelo se ti s pronajatým vozem Honda Civic VTi od Silponix Racing dobře? Chtěl by jsi něco podotknout? 

Auto bylo perfektně připravené a snažil jsem se s ním jet co nejlépe a nepoškodit ho. Chovalo se předvídavě a nikde se mě nesnažilo nějak nečekaně vyškolit. Jsem rád, že jsem ho dovezl vcelku do cíle bez vážnějšího šrámu, mimo skla v zrcátku :-D, údajně tradiční poruše z průjezdu retardérů dle slov šéfa týmu Ondry Mezihoráka. Taky po soutěži vím, že auto umí jet ještě rychleji a bylo dost míst, kde šlo zrychlit. Myslím, že první soutěž ale není o hledání limitů ať už jezdce nebo vozu.

  1. Celkem se jeli 3 RZ, která byla pro tebe ta nejzábavnější a naopak ta, která se ti moc nelíbila popřípadně nedařila?

eRZty se mi líbíli a všechny bych je jel klidně hned znova :-D. I když jsme jeli na konci startovního pole, snažili jsme se některými průjezdy pobavit diváky čekající až na ten poslední vůz.

  1. Plánuješ v budoucnosti i jiný Rallysprint? Kdyby ano, který?

Svést bych se ještě určitě chtěl. Vše záleží jestli se mi podaří sehnat nějakou „€“ podporu a jak bude mít tým Silponix Racing volné auto. Chtěl bych jet určitě Vsetín a kdyby se podařilo, tak i v Pačejově.

  1. Chtěl by jsi někomu poděkovat a za co?

Chtěl bych poděkovat všem bez kterých by nešel můj sen startovat na profesionální úrovni uskutečnit. Především své ženě Lence a celé rodině. Nesmím zapomenout na svého spolujezdce Romana, který v autě odváděl svou práci na výbornou, skvělému týmu Silponix Racing za kompletní péči o nás i vůz před i během celého závodu a v neposlední řadě všem fanouškům co nám drželi u tratě palce a fandili.

 

 

Tým Silponix Racing

AMK Ecce Homo Šternberk 31.5.-02.06.2019

AMK Ecce Homo Šternberk 31.5.-02.06.2019

Startovní číslo 393 a vůz Honda Civic VTi žluté barvy. Za volantem Jiří Kadleček.

Podle slov Jiřího bylo v sobotu velké vedro, dlouhé čekání kvůli haváriím a technickým problémům vozů. To vedlo k dlouhému čekání před RZ. Zlepšil svou jízdu o 2 vteřiny, to ale bohužel nestačilo na vítězství, a tak si Jiří Kadleček odváží 5. místo v kategorii E1H-1600.

 

Tým Silponix Racing 

Rallycross Fuglau v Rakousku

Rallycross Fuglau v Rakousku

 

Bojovník jménem Michal Sklenář v Rallycrossu, který jel s vozem Honda CRX ve dnech 31.5.-02.06. Závod se konal ve Fuglau v Rakousku. Po krásně rozjetém startu ve finálové jízdě následoval šok, kdy v první pravotočivé zatáčce přišla rána na zadní pravý roh jeho auta. Musel auto odstavit a tento závod pro něj bohužel skončil…
ale i tak to byla skvělá jízda, protože semifinále vyhrál s nejrychlejším časem.

Krátké vyjádření Michala Sklenáře:

Celý víkend se člověk snaží, aby stál ve finále v první řadě, start se povedl a zařadil jsem se na 2. místo, jenže v první pravotočivé zatáčce přišla rána, za zadní pravý roh a došlo k mému vytlačení z dráhy a bylo po závodech…skončil jsem mimo trať s poškozeným autem, do toho už auto nešlo nastartovat. Škody ještě nevíme. Vypadá to na ohlé řízení a možná těhlici. Více se dozvíme až doma na zvedáku….je to obrovská škoda, po tom, co jsme vyhráli semifinále s nejrychlejším časem. Děkuji mechanikům za celý víkend.

 

Foto: Markus Karner, K-pix.at, Rallycross Austria

Tým Deryl Van Hoorn Racing

Tým Silponix Racing