Osmým závodem v Rallycrossu v letošní sezoně a zároveň čtvrtým závodem České trofeje historických vozidel, pokračovalo 20.7. – 21.7. 2019 v Sedlčanské kotlině mistrovství Zony střední Evropy v Rallycrossu.
Pro letošek to byla již druhá zastávka na této trati a na jezdce Michala čekalo v jeho divizi ČTHV do 1600 ccm 8 soupeřů, z toho pět předokolek včetně něj a čtyři zadokolky.
S Michalem a jeho tátou se do Sedlčan, jako podpora a jediný mechanik vydal Ondra Mezihorák z týmu Silponix Racing, který je i hlavním konstruktér této žluté Hondy CRX.
Poslechněme si shrnutí závodu z úst samotného Michala:
Měřené tréninky nás čekaly až v sobotu odpoledne, kde bylo prioritou vyzkoušet různá nastavení auta, volbu pneumatik a já obsadil 2. místo se ztrátou 0,066 sekundy na prvního. Na start první rozjížďky jsme dali úplně nové pneumatiky AVON a na prašné trati z toho bylo v cíli 2. místo. Druhou rozjížďku nám pro změnu hodně nakropili a opět jsem si připsal 2. místo. To bylo pro sobotu vše a nás čekalo do večerních hodin kompletní umytí auta, zbavení se přebytečných kil bahna a celková kontrola vozu.
Nedělní třetí rozjížďka se nesla v sobotním duchu a já ji dojel na druhém místě. Součet bodů z předchozích tří rozjížděk vyšel na celkově druhé místo, což dalo do semifinále první řadu. Na startu semifinále jsem měl dvě zadokolky, které mě přestartovali, já je v první zatáčce podjel a s přehledem si dojel pro vítězství. Následovalo finále a start z první řady, který se mi povedl a já se zařadil za dvě škodovky zadokolky, kde bylo jasné, že mě přestartují.
Začal boj o co nejlepší umístění. Ve druhém kole jsem utočil na soupeře předemnou a došlo ke kontaktu a já musel neplánovaně zajet do Joker lapu. Po výjezdu z Jokeru jsem se zařadil na čtvrté místo a v dalším kole z toho bylo už druhé místo a mě zbývali 3 kola na to, zkusit zabojovat o vítězství.
S vědomím toho, že musím dojet a bodovat jsem se bezhlavě nepouštěl do ataků soupeře a v cíli si připsal 2. místo se ztrátou 0,35 sekundy na prvního.
V kontaktních závodech platí, že jedna věc je dojet soupeře, druhá věc je ho předjet a to se mi bohužel nepovedlo.
Po tomto závodě se stále držím na krásném druhém místě v klasifikaci závodů a koncem srpna nás čeká poslední závod v Rakousku.
Závěrem bych tohle umístění věnoval Ondrovi Mezihorákovi z týmu Silponix Racing, který se mi celý závodní víkend staral o auto a v neposlední řadě lítal s koštětem na startu jízd, aby mi ometl startovací stopu. Díky patří také týmu DVH Racing.