Jezdec Radim Růžička
                                                                          Navigátor Roman Zábojník

 

 

Radim Růžička usedl do závodního auta Honda Civic VTi poprvé, a to na XXVII. Rally Vyškov 2019, kde ho zodpovědně navigoval Roman Zábojník… jaký vlastně byl samotný závod si přečtete v následujícím rozhovoru přímo s Radimem Růžičkou, vítězem ve třídě 15 na svém prvním Rallysprintu.

 

  1. Radime, řekni nám, jaký byl z tvého pohledu tvůj první Rallysprint v životě… byly to obavy před samotným závodem nebo ses spíš těšil? 

Na první závod jsem se moc těšil a od chvíle kdy se vše začalo domlouvat  jsem nelitoval, že jsem si pro svůj začátek v rally vybral tým kolem Ondry Mezihoráka – Silponix Racing. Díky jeho přístupu a radám jsem se ničeho nebál a jsem rád, že mi poskytl před závodem test, který jsem považoval za velmi přínosný. Nikdy jsem v takovém autě nejel a byl jsem zvědavý jak to „jede“. V autě jsem se cítil dobře a po testu jsem se už nemohl dočkat následujícího pátku kdy to vše vypukne.

  1. Jak jsi došel na myšlenku, že by jsi chtěl vyzkoušet právě rally jako řidič? Byl to tvůj nápad? Podporovala tě v tomto nápadu tvá rodina a přátelé?

Auta mně baví od mala a asi jako každého kluka ze zlínska, který se o rally zajímá mně inspirovala „barumka“ . Takže vyzkoušet si rally z druhé strany „pásky“ mně lákalo od doby co si závody pamatuju. Podporu rodiny mám, především manželky, bez podpory by to určitě nešlo.

  1. Dařilo se tvému navigátorovi Romanovi Zábojníkovi ve čtení not? Jsi spokojený? Vypadali jste jako sehraná dvojka!

Roman neudělal jedinou chybu v rozpise a jízda pod jeho diktátem byla naprosto v klidu. V autě byla po celou soutěž pohoda a žádné nervy nebo problémy. Většinu starostí vzal Roman na sebe (zapínání kamery, kontrola tlaku pneumatik apod.) a nechal mně, ať se můžu soustředit jen na samotnou jízdu. Spokojení jsme oba. Aby taky ne, líp dopadnout první závod nemohl.

  1. Jelo se ti s pronajatým vozem Honda Civic VTi od Silponix Racing dobře? Chtěl by jsi něco podotknout? 

Auto bylo perfektně připravené a snažil jsem se s ním jet co nejlépe a nepoškodit ho. Chovalo se předvídavě a nikde se mě nesnažilo nějak nečekaně vyškolit. Jsem rád, že jsem ho dovezl vcelku do cíle bez vážnějšího šrámu, mimo skla v zrcátku :-D, údajně tradiční poruše z průjezdu retardérů dle slov šéfa týmu Ondry Mezihoráka. Taky po soutěži vím, že auto umí jet ještě rychleji a bylo dost míst, kde šlo zrychlit. Myslím, že první soutěž ale není o hledání limitů ať už jezdce nebo vozu.

  1. Celkem se jeli 3 RZ, která byla pro tebe ta nejzábavnější a naopak ta, která se ti moc nelíbila popřípadně nedařila?

eRZty se mi líbíli a všechny bych je jel klidně hned znova :-D. I když jsme jeli na konci startovního pole, snažili jsme se některými průjezdy pobavit diváky čekající až na ten poslední vůz.

  1. Plánuješ v budoucnosti i jiný Rallysprint? Kdyby ano, který?

Svést bych se ještě určitě chtěl. Vše záleží jestli se mi podaří sehnat nějakou „€“ podporu a jak bude mít tým Silponix Racing volné auto. Chtěl bych jet určitě Vsetín a kdyby se podařilo, tak i v Pačejově.

  1. Chtěl by jsi někomu poděkovat a za co?

Chtěl bych poděkovat všem bez kterých by nešel můj sen startovat na profesionální úrovni uskutečnit. Především své ženě Lence a celé rodině. Nesmím zapomenout na svého spolujezdce Romana, který v autě odváděl svou práci na výbornou, skvělému týmu Silponix Racing za kompletní péči o nás i vůz před i během celého závodu a v neposlední řadě všem fanouškům co nám drželi u tratě palce a fandili.

 

 

Tým Silponix Racing