Jezdec Radim Růžička
Navigátor Roman Zábojník
Radim Růžička usedl do závodního auta Honda Civic VTi poprvé, a to na XXVII. Rally Vyškov 2019, kde ho zodpovědně navigoval Roman Zábojník… jaký vlastně byl samotný závod si přečtete v následujícím rozhovoru přímo s Radimem Růžičkou, vítězem ve třídě 15 na svém prvním Rallysprintu.
-
Radime, řekni nám, jaký byl z tvého pohledu tvůj první Rallysprint v životě… byly to obavy před samotným závodem nebo ses spíš těšil?
Na první závod jsem se moc těšil a od chvíle kdy se vše začalo domlouvat jsem nelitoval, že jsem si pro svůj začátek v rally vybral tým kolem Ondry Mezihoráka – Silponix Racing. Díky jeho přístupu a radám jsem se ničeho nebál a jsem rád, že mi poskytl před závodem test, který jsem považoval za velmi přínosný. Nikdy jsem v takovém autě nejel a byl jsem zvědavý jak to „jede“. V autě jsem se cítil dobře a po testu jsem se už nemohl dočkat následujícího pátku kdy to vše vypukne.
-
Jak jsi došel na myšlenku, že by jsi chtěl vyzkoušet právě rally jako řidič? Byl to tvůj nápad? Podporovala tě v tomto nápadu tvá rodina a přátelé?
Auta mně baví od mala a asi jako každého kluka ze zlínska, který se o rally zajímá mně inspirovala „barumka“ . Takže vyzkoušet si rally z druhé strany „pásky“ mně lákalo od doby co si závody pamatuju. Podporu rodiny mám, především manželky, bez podpory by to určitě nešlo.
-
Dařilo se tvému navigátorovi Romanovi Zábojníkovi ve čtení not? Jsi spokojený? Vypadali jste jako sehraná dvojka!
Roman neudělal jedinou chybu v rozpise a jízda pod jeho diktátem byla naprosto v klidu. V autě byla po celou soutěž pohoda a žádné nervy nebo problémy. Většinu starostí vzal Roman na sebe (zapínání kamery, kontrola tlaku pneumatik apod.) a nechal mně, ať se můžu soustředit jen na samotnou jízdu. Spokojení jsme oba. Aby taky ne, líp dopadnout první závod nemohl.
-
Jelo se ti s pronajatým vozem Honda Civic VTi od Silponix Racing dobře? Chtěl by jsi něco podotknout?
Auto bylo perfektně připravené a snažil jsem se s ním jet co nejlépe a nepoškodit ho. Chovalo se předvídavě a nikde se mě nesnažilo nějak nečekaně vyškolit. Jsem rád, že jsem ho dovezl vcelku do cíle bez vážnějšího šrámu, mimo skla v zrcátku :-D, údajně tradiční poruše z průjezdu retardérů dle slov šéfa týmu Ondry Mezihoráka. Taky po soutěži vím, že auto umí jet ještě rychleji a bylo dost míst, kde šlo zrychlit. Myslím, že první soutěž ale není o hledání limitů ať už jezdce nebo vozu.
-
Celkem se jeli 3 RZ, která byla pro tebe ta nejzábavnější a naopak ta, která se ti moc nelíbila popřípadně nedařila?
eRZty se mi líbíli a všechny bych je jel klidně hned znova :-D. I když jsme jeli na konci startovního pole, snažili jsme se některými průjezdy pobavit diváky čekající až na ten poslední vůz.
-
Plánuješ v budoucnosti i jiný Rallysprint? Kdyby ano, který?
Svést bych se ještě určitě chtěl. Vše záleží jestli se mi podaří sehnat nějakou „€“ podporu a jak bude mít tým Silponix Racing volné auto. Chtěl bych jet určitě Vsetín a kdyby se podařilo, tak i v Pačejově.
-
Chtěl by jsi někomu poděkovat a za co?
Chtěl bych poděkovat všem bez kterých by nešel můj sen startovat na profesionální úrovni uskutečnit. Především své ženě Lence a celé rodině. Nesmím zapomenout na svého spolujezdce Romana, který v autě odváděl svou práci na výbornou, skvělému týmu Silponix Racing za kompletní péči o nás i vůz před i během celého závodu a v neposlední řadě všem fanouškům co nám drželi u tratě palce a fandili.
Tým Silponix Racing