Zklámání, ale i radost. Takové pocity se střídali u Michala Sklenáře a jeho celého týmu na posledním závodě v Rakousku… 
Od pátku 30.8.2019 se začali rallycrossaři sjíždět do Rakouského Melku. Zde se jel český mistrák, česká trofej historickch vozidel, kartcrosaři a italský šampionát v čele s GIGI GALLIM ve třídě SuperCars, který se účastní i světových závodů. Jednalo o poslední závod českého mistrovství a historiků, kde v divizi ČTHV do 1600 nemohl chybět jezdec Michal Sklenář-Honda CRX, který měl ještě před závodem šanci bojovat o titul. Michal se svým tátou vyrazili v pátek dopoledne z Olomouce, přes Mikulov a Vídeň do 320km vzdáleného rakouského Melku. Jako na každý závod byly domluvení se Šinďasem z Hulína a jeho týmem, že se potkají cestou a chytnou místo v depu vedle sebe. Vzhledem k naší moravské pohostinosti se nenechalo nic náhodě a vezly se 2 soudky pěnivého moku a nějaký ten litřík ohnivé vody. Což se ukázalo, jako správná volba, protože množství příchozích závodníků a doprovodů ze všech koutů republiky, bylo přiměřené naším zásobám. V průběhu závodního víkendu nastalo pár událostí, které vám osvětlí Michal se svým bráchou Lukášem.

Začněme pátkem a komentářem Michala: Po příjezdu na závodiště jsme naštěstí našli místo na asfaltovém depu, rozdělali stany a zázemí, absolvovali přejímku a čekali do nočních hodin, až dorazí brácha s Radimem, jako mojí hlavní mechanici. Po půlnoci jsme se dočkali, chvíli se posedělo, prohodilo pár vět a mohlo se jí spát. V sobotu dopoledne nás čekaly dva měřáky a i vzhledem k trati, kterou jsem jel poprvé, tak bylo 4. místo z devíti převzatých aut hodnoceno kladně. Odpoledne náš čekala 1. a 2. rozjížďka, kde jsem obsadil 3. místo v první rozjížďce a v druhé rozjížďce v boji o první místo to nevyšlo a bral jsem 2. místo. To bylo pro sobotu vše, následoval kompletní servis a kontrola auta do večerních hodin a zhodnocení sobotního dne, kde vám k tomu více řekne Michalův brácha Lukáš:
Vzhledem k tomu, že šlo o poslední závod, tak jsme se s Michalem a Ráďou shodli, že by měl v neděli začít více bojovat a podstoupit nějaký kontakt se soupeři, aby se dostal co nejvíce dopředu. Nedělní dopoledne nabídlo 3. rozjížďku a Michal opravdu zabral a jel na kontakt se soupeřem před ním, se kterým paradoxně bojoval i o titul …. Proběhlo pár kontaktů a snahy o předjetí, ale nakonec bral Michal 3. místo a já tušil, že jeho soupeř tento boj nenechá jen tak a bude to mít dohru, což se také potvrdilo. Seběhl jsem z tribuny k depu a tam se už strhla hádka, kde jsme si vysvětlili pár věcí a k respektu k soupeřům, to více komentovat nebudeme.

 

 

Nyní opět pár slov od Michala: Před semifinále začalo pršet, tak jsme obuli mokré pneu na jistotu a bylo z toho 2. místo, což zaručovalo druhou řadu na startu finále. Na finále se vyjasnilo , ale po úpravě tratě se rozhodli organizátoři kropit, což pro nás, jako pro začínající divizi bylo dost nepříjemné. Start se mi povedl parádně a v průběhu kola jsem se zařadil na první místo, jenže svou přemotivovaností a rychlejším nájezdem do cílové zatáčky jsem udělal chybu, propadl se na druhé místo a tak i dojel do cíle, kde mi to po příjezdu do depa dal brácha s Ráďou pěkně sežrat … Nicméně, sezónu jsme zakončili druhým místem a celkově mi to dalo i 2. místo v hodnocení šampionátu za rok 2019. Nyní se můžeme těšit na slavnostní vyhlášení mistrů a předání ocenění o kterém vás budeme informovat.

Michal nám řekne i něco k zhodnocení sezóny: Musím říct, že sezóna byla super, auto fungovalo na 100%, za což vděčím Ondrovi Mezihorákovi – Silponix Racing, jakožto tovární podpoře, bráchovi za chystání a servis auta, tátovi za to, že se mnou jako jediný absolvoval všechny závody a staral se o veškeré zázemí a catering, aby jsme neumřeli hlady. Ráďovi za psychickou pohodu a všem, kteří se na tomto závodnickém kolotoči podíleli. I když jsme se shodli, že vše je zásluhou celého týmu, tak největší díky patři DVH Racing teamu v čele s Radimem, který si mě na jaře vzal pod křídla, věřil mi, podporoval mě a snad jsem ho nezklamal a čestně celý tým reprezentoval. Ještě nás čeká hobby závod v rallycrossu v Sosnové u České Lípy, kde by jsme měli testovat novou převodovku Hewland, která by nás měla posunout zase o kousek dále.